Sprakeloos

Titel: Sprakeloos Verliefd
Auteur: Emma Anna
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
Prijs: €17,95 (Paperback) | €5,50 (E-book)

Ik adem trillerig uit en betwijfel of ik met die slappe knieën de trap wel op kan lopen. Mijn hart gaat als een razende tekeer, dit keer om een positieve reden. Tenminste… voor zover je het krijgen van knikkende knieën door de zoon van de vriend van je moeder positief kunt noemen, een week na et beëindigen van je vorige relatie.

Voor wie het nog niets wist (bijna onmogelijk, maar goed): ik ben groot fan van de boeken van Emma Anna / J.M. Anna! Er was echter één ding wat nog miste: een romance van haar lezen. Ik weet dat ik gek ben op de Fantasy’s die ze schrijft, maar dit was voor mij een ‘first’. Of ‘Sprakeloos Verliefd’ bevallen is? Lees snel verder!

Schrijfstijl en het verhaal
De schrijfstijl is net zo fijn en vlot, maar dan zonder magische krachten of oude koninkrijken. Het is luchtig geschreven, de spanning wordt hoog gehouden, de nodige romance ontbreekt zéér zeker niet (want Emma Anna is hier echt een ster in… *juicy juicy – maar op een mooie manier) en geloof me: je wil echt niet meer stoppen met lezen zodra je een paar hoofdstukken verder bent!

De personages ga je echt helemaal in op. Skylar is een ontzettend onhandige jonge vrouw die na haar breakup even niet meer weet wat ze moet doen. Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in zo’n ‘nieuwe familie’, zeker niet als je gewoon massa’s liefde nodig hebt. Ze besluit zo snel mogelijk een andere woonplek te zoeken zodat ze zo min mogelijk met haar nieuwe familie te maken hoeft te hebben, maar ze kan het niet helpen dat iedereen zo aardig tegen haar doet. Dit maakt Skylar eigenlijk nog kwader.

Dan is daar Jesse, haar nieuwe stiefbroer en ook nog eens een superlekkerding. Alsof het leven van Skylar nog niet moeilijk genoeg was. In zijn bijzijn wordt ze óntzettend onhandig en dat levert mooie momentjes op waarbij je hardop moet lachen (badkamerincident nummer 1 en 2, anyone? Haha!). Yep, ze moeten de badkamer samen delen en de zolderverdieping. Maar wat maakt het uit, Jesse heeft sowieso een hekel aan haar. Toch?

Wanneer ze met de jongens en hun vrienden een weekendje meegaat naar Scheveningen, blijkt echter dat Jesse meer voor haar voelt dan ze had durven hopen, maar het maakt haar ook ontzettend bang. Zal hij weer de mist ingaan, haar verlaten of zelfs bedriegen zoals haar ex dit deed? Skylar wil zo graag weer gelukkig kunnen zijn, maar daarvoor moet ze haar angsten zien te doorbreken.

Opbouw en personages
De verhaalopbouw is erg fijn. Het blijft in beweging, maar gaat zeker niet te snel. Je krijgt echt de kans om Skylar te leren kennen, haar gedachtes te verkennen, te begrijpen waarom ze zo boos en bang is tegelijkertijd. Daarnaast maken we kennis met Jesse. Wat zo mooi is, is dat we af en toe ook het verhaal lezen vanuit zijn perspectief. Dit maakt het verhaal heel dynamisch en je begrijpt de personages beter. Het is niet continu afgewisseld -Jesse ‘horen’ we maar een paar keer-, en dat maakt het juist leuk! De personages zijn ook gewoon om van te houden. Ze zijn zo menselijk en hoewel je denkt ‘Nou meid, ga er nou gewoon eens voor!’ en ‘Doe nou eens niet zo als een eigenwijze tiener!’, snap je aan de andere kant ook waar het vandaan komt en waarom ze is zoals ze is. Ook het hele gezin om Skylar heen, haar nieuwe familie, en de vrienden van Skylar, maken het verhaal samen compleet.

Ennehm @ Emma Anna, mocht je nog inspiratie nodig hebben: ik wil wel een verhaal over Luna! Ik hoop zo dat zij net zoveel liefde krijgt als Skylar en Jesse!

==> Koop hier het boek en hier het e-book.