Recensie: Het familiehotel van Sapphire Bay

Titel: Het familiehotel van Sapphire Bay
Auteur: Holly Martin
Serie: De zussen van Jewel Island
Prijs: €15,- (Paperback) | €9,99 (E-book)
Pagina’s: 318

Op vakantie in Sapphire Bay
Met het prutweer buiten, maar de zomer toch een beetje in aantocht, kun je eigenlijk niets anders dan wegduiken in de heerlijke feelgoods van Zomer & Keuning. Het familiehotel van Sapphire Bay is een van de nieuwste aanwinsten en vertelt het verhaal van Aria, de eerste van de drie zussen (en ik kan alvast verklappen: de andere twee zussen komen nog aan de beurt in deel 2 en deel 3!):

Aria woont al haar hele leven op Jewel Island. Zelfs toen haar zussen Clover en Skye vertrokken, bleef zij achter bij haar vader om te helpen met het runnen van het familiehotel. Een jaar na hun vaders dood, is Aria genoodzaakt om het hotel te verkopen. Als de knappe Noah, een man die veel hotels opknapt, die zomer op Jewel Island verblijft, lijkt het een geschenk uit de hemel. Aria wil de relatie graag professioneel houden, maar Noah heeft een geheim dat Aria’s hele leven op z’n kop zal zetten.

De omslag
Als ze bij Zomer & Keuning ergens goed in zijn, is het de keuze voor prachtige omslagen. Ik word zo blij en vrolijk als ik de heerlijke zomerse en tropische kleuren op de omslag zie. Je krijgt meteen het eilandgevoel en zin om het boek op te pakken en erin te duiken.

Vanaf de eerste bladzijde voelde Aria vertrouwd, alsof ik haar begreep en continu met haar mee leefde. Ze kampt met heel menselijke gevoelens en problemen. De wilskracht om door te gaan, het iedereen naar de zin te maken. Ik denk dat veel mensen dit herkennen en Aria daarom ook iemand is die je het liefst wil knuffelen en vertellen dat alles goed komt. Het is mooi om te zien hoe ze in de loop van het verhaal steeds sterker wordt en hoe je ook steeds meer over het verleden te weten komt.

De schrijfstijl
Holly heeft een heerlijke vertellende schrijfstijl en bij het lezen van haar boeken, voelt het alsof je zelf op het eiland woont, onderdeel bent en erin meegezogen wordt. Als je dat kan, dan is wat bij betreft je verhaal geslaagd. Het is zo fijn om samen met de personages weg te dromen, en dromen doen ze zeker. Het voelt ook haast als een afscheid als je het boek dicht slaat, maar gelukkig krijgen we nog meer!

Romantiek
De romantiek in dit boek voel je vanaf de eerste pagina, en dan voornamelijk de slopende spanning. Je weet meteen dat Aria als een blok voor de vriendelijke Noah is gevallen, maar ze maken het zichzelf zo ongelooflijk moeilijk! Omdat ik me zo kon inleven in de personages, wilde ik ze af en toe echt een schop onder hun kont geven, maar helaas kun je niet veel meer dan geduldig afwachten.

Als je het nu nog niet weet: ik ben kortweg dol op feelgoods op eilandjes. Of het nu een koud, nat eiland is vol herfst en kerstsfeer, of een prachtig zomers eiland waar de romantiek vanaf spat, ik verslind het! Holly Martin heeft weer een heerlijk zomers eiland voor ons gecreëerd om de zomer door te brengen. Als we niet echt naar die Ibiza-vibe kunnen, dan maar in onze fantasie!

Deze recensie is onderdeel van de Zussen van Jewel Island-blogtour. Kijk snel hier onder bij wie je nog meer fijne recensies kunt lezen!

De Blogtour van ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’
Lees binnenkort ook nog de heerlijke ‘Jewel Island Staycation’-blogs! Op 25 mei kun je bij mij een heerlijke vakantieblog vinden!