Recensie: Een gouden gloed over Ruby Falls

Serie: De zussen van Jewel Island (2)
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Prijs: €15,- (Paperback) | €9,99 (E-book)
Pagina’s: 3250

Terug naar Sapphire Bay
Gelukkig hoefden we niet heel lang te wachten om terug te mogen naar Sapphire Bay. Dit keer volgen we het verhaal van Clover, de tweelingzus van Skye – de jongere zusjes van Aria (boek 1).

Clover is weer terug op Jewel Island en runt het familiehotel met haar zussen. Ze geeft danslessen aan de hotelgasten en voelt zich eindelijk weer thuis. Haar leven is compleet! Hoewel, er mist één ding. Na een pijnlijke break-up heeft ze niet meer gedatet en Clover durft niet meer verliefde te worden. Ze heeft een simpele romance nodig – zonder gevoelens en verwachtingen – om weer terug op de markt te komen. Gelukkig is daar de knappe Angel Mazzeo. De chemie tussen de twee is overduidelijk, maar friends with benefits groeit al snel uit in iets meer…

Het verhaal en de personages
Wat ik altijd zo knap vind aan de boeken van Holly Martin, is dat het een heerlijk luchtig feelgood-verhaal is, maar de personages zijn altijd goed gelaagd. Het is geen oppervlakkige liefde, ze hebben altijd iets meegemaakt, een geschiedenis, een angst, iets wat de personages heel realistisch maakt. Hierdoor voelt het verhaal oprecht en door Holly’s talent om alle gevoelens en gedachtes zo goed te beschrijven, kun je je erg goed inleven in de personages. Clover is hier weer een perfect voorbeeld van. Door haar traumatische ervaring met haar ex, vind Clover het heel moeilijk om weer vertrouwen te krijgen, om überhaupt maar te denken aan een relatie. Stapje voor stapje kom je als lezer achter het ware verhaal. Door middel van Angel, de man voor wie zij steeds meer gevoelens krijgt, en het vertrouwen in zichzelf, lees je hoe Clover groeit en weer de vrouw wordt die ze wil zijn.

De setting
Deze diepere laag in het verhaal gaat verder samen met de luchtige vibe van de perfecte feelgood. Voor wie al helemaal klaar is met de zomer en niet kan wachten op de herfst (ja bookstagrammer, ik kijk naar jou): dit is jouw boek! Dit tweede boek speelt zich namelijk af in de herfst en begint met de voorbereidingen van het grote Halloweenfeest in het dorp. Van een date met appelhappen en ‘sticky apples’ versieren, tot pompoendansjes en griezelige spooktochten: je kunt hier je hart ophalen aan heerlijke herfst-vibes. Daarnaast is het eiland omgetoverd in een prachtige ‘rood-gele bomen met zwoele zonsondergangen’-plek. Geweldig toch?

Weer genieten
Ja echt, het is weer genieten. De schrijfstijl van Holly is heel fijn en beeldend, haar personages hartverwarmend en de setting adembenemend. Een nieuw pareltje in de Jewel Island-reeks en ik kijk nu al uit naar het laatste deel, waarin we eindelijk het verhaal van de laatste Philips-zus zullen horen.

Bedankt Zomer & Keunig voor dit fijne recensie-exemplaar!